Ledenavonden

Algemene ledenvergadering: 29-09-2014

AHV 29 september 2014 – Een bomvolle zaal bij Van Veen in Witten, een spannende historische quiz, de presentatie van het jubileumboek, een onderhoudende lezing door Hans Fidder en een verrassing voor Bertus Boivin en Bernd Otter.

Dit was in het kort de algemene ledenvergadering op 29 september 2014.

Het formele deel van de ledenvergadering liep vlot, zodat de meer dan 130 aanwezigen zich snel konden richten op de vragen van de historische quiz. De laatste vraag van de quiz liep uit op de presentatie van het jubileumboek ‘Straat van mijn jeugd’. Bernd Otter, hoofdredacteur van het Asser Historisch Tijdschrift en presentator van de historische quiz, overhandigde het eerste exemplaar van het boek aan Bertus Boivin. Boivin was 25 jaar geleden betrokken bij de oprichting van de AHV, stond aan de wieg van het Asser Historisch Tijdschrift en is – als enige van de pioniers van 25 jaar geleden – nog steeds actief voor de vereniging.

Tot grote verrassing van zowel Boivin als Otter werden beide heren daarna tot erelid benoemd, vanwege hun grote verdiensten voor de vereniging. Het luide applaus gaf duidelijk aan dat de aanwezigen het hier volkomen mee eens waren.

Na de lange pauze, waarin vrijwel alle aanwezigen zich een of meer exemplaren van het jubileumboek aanschaften, verzorgde Hans Fidder een interessante lezing over Sigismund van Heiden Reinestein, rond 1800 drost van de Landschap Drenthe.

Daarna volgde de uitslag van de historische quiz. Bertus Boivin bleek een waardig erelid te zijn: met zijn kennis van de geschiedenis van Assen veroverde hij de wisselbeker!